سپهبد محمدرضا مهماندار، مهتر پلیس راهور تهران بزرگ، درباره ی محدودیت های تردد در معابر پایتخت به دلیل آلودگی محیط گفت:در شرایط اضطرار، همان جماعت ی دوم طرح ترافیک خواه طرح کاهش آلودگی هوا تا تو منازل گشادگی پیدا می بطی ء. خودروهایی که سهمیه ۲۰ روز رایگان خود را داخل هر جزئی از جمله داشته باشند، می توانند در شرایط اکراه در روزهای عادی از سهمیه ی خود استفاده و تردد کنند. چنانچه رانندگانی باشند که از ۲۰ روز مجانی خویشتن کاربرد کرده اند و می خواهند با پرداخت مالیات درون دهات تردد کنند، مجاز نخواهند حیات. در حال حاضر، طرحی بوسیله نام زوج و بی مانند وجود ندارد و این طرح داخل حلقه ی دوم به صیت طرح کاهش آلودگی مطرح شده است. بخاطر خودروهایی که به صورت غیرمجاز در سطح شهر تردد کنند، جریمه ۲۰ هزاره تومانی صادر خواهد شد.

مأموران پلیس راهور در معابر ورودی پایتخت حضور دارند و از ورود کامیون ها مانع می شوند؛ ولی کامیون ها از معابر دیگر مسبوق شهر می شوند و تردد می کنند. جزا ای که برای کامیون ها بوسیله برهان ممنوعیت تردد صادر می شود، ۹۰ هزار تومان است که بازدارندگی لازم را ندارد و باتوجه به دستمزدی که رانندگان کامیونت در قبال جابه جایی مرحله می گیرند، مبلغ ناچیزی است. میزان جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را ندارد و از وزارت قلمرو خواسته ایم دراین اساس ادخال برملا بطی ء تا حداقل جرایم بتواند تأثیر لازم را داشته باشد.



چرا با کامیون ها تلاقی نمی شود؟

علی پیرحسین لو، وکیل اجتماعی معاونت ترافیک شهرداری تهران، می گوید متأسفانه گاهی اوقات شاهد آن هستیم که تصمیم های ناگهانی و نسنجیده ای به عنوان شرایط اجبار آلودگی هوا اعلام می شود که حتی با حجر سلیم سازوار نیست. وی سخنان را این چنین دنباله می دهد:در روز مطلع فصل، اخبار می شود فقط کسانی مجازند از خودرو استفاده کنند که سهمیه ی ۲۰ روز فصلی خود را مصرف نکرده باشند. عددی که معنای حقیقی اش این است که ما مصوبه ای برای خودمان تصویب کردیم؛ اما شما موکد نگیرید و تو ادا همه مجازند بیایند.  چنین غرض هایی نشان می دهد قبل از کنفرانس ای که در برجسته ترین سطوح اداری برگزار می شود، روندهای ابتدایی امر کارشناسی طی نشده است. قبل از آن بی قراری تماشاچی بازگشت بوسیله شیوه ی منسوخ زیتون و فرد کردن اجازه ی تردد بودیم که همگی ی مردم می دانند نه به خشکی امدن کاهش آلودگی هوا تأثیرگذار است و نه اساسا امکان اجرای آن بود دارد.

بالاخره شوق می رود آنچه مردم عامه می فهمند، تصمیم گیران بی قراری بفهمند. وقتی از بامداد روز یکشنبه رک است ابدی هفته تعطیل می شود؛ ولی اعلام این غرض بوسیله شب طی و زمان تاریکی هوا موکول می شود، این یعنی یک جای حکم ایراد دارد. درحالی که این غرض می توانست داخل سرانجام هفته ی قبل اتخاذ شود تا بخشی از قوم ها فرصت داشته باشند تصمیم بگیرند به عروج بروند و ولایت اندکی خلوت شود یا تصمیم گیری صرف برای دانش آموزان و مقاومت دربرابر تسهیل شرایط برای بابا و مادران، یعنی عملا تصمیم ها به نحوی اتخاذ و اطلاع دادن می شود که کمترین تأثیرش غصه خنثی شود.

 مردم می پرسند وقتی سهم کامیون ها و دیزلی ها در آلوده کردن هوا از خودروهای شخصی بیشتر است، چرا سختگیری ها فقط متوجه ماشین انحصاری است؟ انصافا کسی جوابی برای این سؤال ندارد. دو سال قبل که فضا از امسال غصه آلوده تر بود، شهرداری به کمیته اضطرار اعتراض کرد که چرا خودرو شخصی را زوج و فرد می کنید؛ ولی کامیون ها را محدود و کنترل نمی کنید. از آن موقع، تازه ممنوعیت تردد کامیون غصه برای روزهای آلوده مطرح شد؛ ولی می خواهم بوسیله شما حرمت کنم هنوز که هنوز است، این ممنوعیت چندان با تکاپو اعمال نمی شود. نه کد جزا برای دوربین های ورودی قریه تخصیص یافته و نه داده ها سند خودروها به شهرداری داده شده است. نیاز به غیب گویی هم نیست؛ چراکه خود آدم در خیابان ها و معابر پیرامونی و ورودی بخانه برگشتن می بینند که تو همین شب ها چقدر کامیون می آید و چقدر باز داشتن می شود.

بوسیله دیدن می رسد ما تا اینکه داخل این سطوح خُرد با نوعی نزاع فرماندهی مواجه ایم و انگار کسی توان اعمال ت را داخل خود نمی بیند. داخل شرایط طبیعی، شیوه ی اصولی کار این است که زنجیره ی فرایند کارشناسی، غرض سازی، تصمیم گیری، اجرا، نظارت و پاسخ گویی به طور پیوسته ایفا کند؛ اما متأسفانه تو جزء بسرنوشت شوم دچار کردن این فرایند شاهد گسستگی، بی مسئولیتی، بی تصمیمی و مدیریت باری بوسیله هرجهت هستیم. با این روش، قطعا هیچگاه مشکلی ازجمله آلودگی محیط حل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:خودرو یا بنزین؛ عامل آلودگی هوا کدام است؟ممنوعیت سوخت گیری خودروهایی که غیرقانونی گازسوز شدندمشخصات شاسی بلند جدید سیف خودرو SWM G01قیمت و مشخصات ام وی ام ایکس 55 / MVM X55 اعلام شدثبت روزانه ۴۰ هزار تقاضا برای دوگانه سوز کردن خودرو

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین وبلاگ ها

آخرین جستجو ها