امروزه، ناچیز محصولی را می نبوغ یافت که از باله های بزرگی مثل نمونه های بوسیله کاررفته در خودرو مک لارن سنا کاربرد بطی ء. این باله نیروی روبه پایین زیادی تولید می نرم. پیکربندی این جزء یکی از استاندارد های متمایز داخل صنعت خودرو سازی است؛ همان طورکه چرخ های لامبورگینی کانتاش خواه خروجی های چهارتایی اگزوز پاگانی زوندا از نمونه های متفاوت داخل نوع خود هستند.

نسخه ی پیست مک لارن سنا که با کد GTR شناخته می شود، نقشه کشی مشابهی با مدل معمولی دارد، با این اختلاف که باله ی عقب آن مبصر تر است؛ به طوری که نمای دنبال خودرو را کاملا مهارت کرده است. شرکت مک لارن جدیدا درباره ی فلسفه ی باله ی سوپراسپرت خود بیشتر توضیح داده است.



در هر پروژه ای، مهندسان خودرو برای رسیدن به هدفی رک نیاز خود را با طراحان درون میان می گذارند. در مک لارن سنا GTR، نیروی روبه پایینی لازم بخاطر عملکرد مناسب خودرو نیروی بسیار اضافی بود و این موضوع طراحان مک لارن را با مشکل مواجه کرده بود. نیروی روبه پایین مدنظر مهندسان خودرو GTR مغز خارق العاده یک تُن وجود که ۲۵ درصد بیشتر از مدل معمولی سنا است. البته طراحان GTR اجباری بوسیله محدود کردن طرح های خود بوسیله استاندارد های شبیه درون خودرو های جاده ای نداشتند؛ بنابراین، استاندارد های نمایش شده رنگی از خلاقیت در خود داشت.مقاله ی مرتبط:آیرودینامیک و سیستم هدایت هوا در مک لارن الوا چگونه کار می کند

مک لارن تمام مؤلفه های آیرودینامیک خودرو سنا را که به نیروی روبه پایین مربوط می شود، در میزان GTR تغییر داده است. باله ی این خودرو سوپراسپرت با مؤلفه های مجزای شبیه نمونه های به کاررفته در مسابقات لمانز، به یک دفیوزر ارشد در پشت همواره شده است. این ساختار باعث تولید نیروی روبه پایین بیشتر می شود و به پایداری خودرو در سرعت های سریع همچنین کمک می بطی ء. این باله به همراه سایر اجزای ساختاری آن از جنس فیبرکربن هستند و موافق گفته ی مک لارن، مؤلفه های آیرودینامیکی سنا GTR مثل یک جت جنگنده است.



باله ی تعاقب مک لارن رنگی از طمطراق را نیز به همراه دارد و مک لارن از این موضوع درون طراحی غافل نشده است. این باله علاوه بر تولید نیروی روبه پایین شگفت آور یک تن، با شکل تهاجمی خویشتن نیز احضار توجه می یواش. البته این مشارکت عزم دارد تنها ۷۵ نسخه از مدل GTR بسازد و این نسخه ها همگی از پیش نصیحت شده اند.بیشتر بخوانید:مک لارن سنا با تیونینگ نوویتک معرفی شدتحول پورشه از 959 افسانه ای تا 911 مدرنآئودی R8 با تیونینگ هنسی و قدرت ۹۱۲ اسب بخار شناساندن شدفروش مدل کمیاب و ارزشمند پورشه 911GT2مرسدس بنز C111/II پنجاه ساله شد

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها